top of page
Søg
  • Forfatters billedeKim Barner

Din andel af salget


Når du får penge fra dine kunder - hvor stor en del er så i virkelig dine penge? Jeg kommer her med mit bud på en løsning med 40% reglen.

Herunder ser du et eksempel på en virksomhed hvor de samlede udgifter er tæt på 40% af salget. Det skal nævnes at alle de samlede indbetalinger for en måned som regel er større end det reelle salg, da indbetalingerne jo er inklusive 25% moms. Det skal du selvfølgelig tage højde for i din likviditet - også kaldet "Cash Flow".

Når du har din egen virksomhed er det i øvrigt altid en god idé at få lagt et driftsbudget og eventuelt også et likviditetsbudget som du så kan bruge som rettesnor. Dit budget skulle så gerne fortælle hvor stor en andel af dit salg der bliver tilbage når alle udgifterne er trukket fra. Resultatet er dit overskud, hvis salget udgør den største andel, eller dit underskud, hvis det modsatte er tilfældet - altså at udgifterne er større end salget.

Skulle du have brug lidt flere gode råd eller hjælp med bogføring eller regnskabet, så vil jeg hjertens gerne se hvad jeg kan gøre for dig. Alt du skal gøre er at sende mig en mail til kb@danacor.com eller ringe til mig på tlf. 28209742.

Du kan også læse lidt om Danacor på https://danacor.com

61 visninger0 kommentarer

Seneste blogindlæg

Se alle
bottom of page